Wróć do artykułów

Czego nie robić w komunikacji z klientami?

Jestś tutaj BSafer >> Komputery >> Oprogramowanie Programy antywirusowe i zabezpieczające >> BSafer Total Proteciotn 2020 12/m Czego nie robić w komunikacji z klientami?

Czego nie robić w komunikacji z klientami?

Nieważne czy to pierwszy, czy już kolejny z klientów – każdy klient to twój partner, przynajmniej tak powinien być traktowany. Jak to bywa w kontaktach między ludźmi dochodzi do nieporozumień, problemów z komunikacją, kłótni. O ile po kłótni z bliskimi, zaraz wracamy i się godzimy, tak klient jednej nieprzyjemnej sytuacji może do nas nie wrócić.

Nie ma drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia

Pierwsze pytanie jakie musisz sobie zadać to jak wygląda pierwsze ”spotkanie”? Otóż zazwyczaj jest to ulotka, billboard lub też inny rodzaj reklamy. A więc wniosek jest taki, że naprawdę ważne jest, aby o nią zadbać. Charakterystyczny obraz, zabawny napis -to między innymi sprawia, że produkt staje nam się bliski, zaczyna być kojarzony. A przecież dużo łatwiej sięgnąć po to, co już znane, prawda?

Nie atakuj a pomagaj!

Kiedy dochodzi już do bezpośredniej prezentacji produktu, może przewinąć taki scenariusz – z obawy przed ciszą zaatakujesz klienta listą zalet, którą zupełnie nie będzie zainteresowany. Wyobraź sobie sytuacje, kiedy będąc u lekarza, jeszcze nie zanim Cię zbada, zaczyna przepisywać receptę, pomoże Ci? No właśnie, nie.
Musisz swojemu klientowi zadać odpowiednie pytanie z nastawieniem – musi mu to pomóc! Jak widzisz nastawienie ma znaczenie, dodatkowo w ten sposób z kolei wzbudzasz zaufanie.

Nerwy szkodzą

Rozmowa przez telefon? Na początku na pewno będą problemem. Przebieg rozmowy bardzo często zależy od humoru obu rozmówców danego dnia, zgadzasz się ze mną? Oczywiście to nie znaczy, że jeśli akurat trafisz na klienta „z gorszym dniem” stoisz na przegranej pozycji.
Przede wszystkim - nie przejmuj negatywnych emocji. Jeśli pozostaniesz spokojny, nie poniosą Cię emocje, nadal będziesz zdolny, aby trzeźwo myśleć, a to z kolei bardzo Ci się przyda, by rozwiązać problem.
Stres przed rozmową możesz zmniejszyć w pewnym stopniu przez jej zaplanowanie – jednak nie zajmuj się szczegółami, bo mało prawdopodobne, że uda Ci się to wszystko dokładnie w zapisanej kolejności powiedzieć

Wczuj się w rozmówcę

Empatia jak widać jest ważna nawet w biznesie.  Musisz dokładnie poznać problem – dopytuj, parafrazuj, aby być pewnym, że obydwoje się rozumiecie. Po czasie nauczysz się nawet przewidywać, co klient chce Ci powiedzieć, a nawet zanim powie będziesz wiedział, o czym pomyślał. Ale pamiętaj, żeby do niego nie strzelać, tylko pomagać.

Masz ciekawy temat?

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas! wspolpraca@bsafer.pl

Programy Edukacyjne, ochrona, bezpieczeństwo oraz informacje

– poznanie Sejfusia – Misja pod kryptonimem „Moje dane. Moje bezpieczeństwo.”

idź do sklepu

PRODUKTY REKOMENDOWANE

Nowość
Nowość

BSafer 1 Rok

71.64 zł 1 rok
Nowość

BSafer PREMIUM

107.64 zł 1 rok
Nowość

ESET SECURITY PACK 1 ROK

189 zł 1 rok
Nowość

Norton 360 Premium 1 ROK

199 zł 1 rok
Nowość
Nowość

AVG Ultimate 1

199 zł 1 rok

Gra Edukacyjna - „MOJE DANE. MOJE BEZPIECZEŃSTWO.”

Warsztaty edukacyjne w formie warsztatu teoretycznego oraz gry praktycznej. Zajęcia mają na celu kształtowanie świadomych i odpowiednich postaw dzieci w zakresie ochrony prywatności w Internecie.
Propagujemy bezpieczny rozwój dzieci w cyber-świecie oraz wspieramy rodziców w umiejętnej ochronie swoich pociech, bez poczucia blokowania dostępu do współczesnej technologii.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: ok. 90 min
POTRZEBNE W TEN DZIEŃ: kreatywność, odkrywczość, śmiałość oraz chęć dobrej zabawy.

Kup Teraz

OCENA I KOMENTARZE

4.3 / 5

483 komentarze 19 udostępnień
E-MAIL

Masz pytanie? napisz do nas

pomoc@bsafer.pl

KTO DZWONIŁ ?

WYSZUKAJ NUMER TELEFONU

Dowiedz się, kto dzwonił 24h/7

Ustawienia Prywatności

Ochroń swoją prywatność z BSafer

Dostęp do autoryzowanej platformy dla gier, quizów i zabaw

Źródło sprawdzonych i aktualnych informacji nt. ochrony danych

Gotowe wzory dokumentów oraz porady prawne w przypadku nadużyć danych

Darmowa strefa edukacyjna dla dzieci i dorosłych

Pobierz instrukcję za darmo:

iOs Android
Windows Mac
Google Facebook
BSafer

BSafer

Polskie Biuro Komunikacji i e-Bezpieczeństwa

System zabezpieczający przed niechcianą komunikacją

Szacuje się, że prawie

44,6 %*[1]

wszystkich połączeń może być próbą oszustwa

Ponad

81 %*[2]

Polaków nie zabezpiecza swojego telefonu jakimkolwiek systemem chroniącym

Nawet

3 mld*[3]

danych skradzionych w ciągu roku

Poświęcamy na komunikację 6 x więcej czasu niż nasi przodkowie.

BSafer
Postaw na łączność, która jest pewna.
Poświęcamy na komunikację 6 x więcej czasu niż nasi przodkowie.
Zadbaj, aby więcej było także bezpieczniej i przyjemniej.
Postaw na łączność, która jest pewna.
Pobierz za darmo

Co się zmieni po założeniu konta w BSafer?

  • Odzyskasz nadzór nad tym, co dzieje się z informacjami na Twój temat
  • Będziesz z czasem dostawał coraz mniej nachalnych połączeń od telemarketerów
  • Twój czas zacznie być dla Ciebie - nie dla irytujących reklamodawców
  • Zdobędziesz niezbędne informacje na temat Twoich praw i narzędzia do ich egzekwowania
  • Zyskasz podwójnie, dołączysz do bezpiecznej sieci partnerów. Skorzystasz z ofert i odbierzesz nagrody za aktywność na koncie.
Pobierz za darmo
Monies
Monies

BSafer Sp. z o.o. realizuje projekt ”BSafer - Ochrona Danych osobowych” dofinansowany z Funduszy Europejskich na podstawie umowy POPW.O1.01.02-18-0001/19-00. w ramach poddziałania 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej

Cele projektu: Wdrożenie opracowanego systemu ochrony danych osobowych

Planowane efekty:Za pomocą rejestru BSafer osoby prywatne mogą rejestrować, sprawdzać lub usuwać swoje zgody marketingowe, aby zrezygnować z otrzymywania większości niechcianych połączeń telemarketingowych, SMSowych i e-mailowych.

Wartość Projektu: 1 293 443.16 zł

wkład EFRR: 998 577.28zł

www.mapadotacji.gov.pl

Wyszukiwanie informacji w bazie danych