BSafer | 2020-03-05 10:13:23
Praktycy biznesu mówią o trzech zasadach w kontaktach z klientem.
Klient - niezbędna postać w twoim biznesie. Dlatego warto zadbać o dobre kontakty z nim. A kto inny, jak nie praktycy wiedzą o tym najlepiej.
W zależności od tego jaką działalność prowadzisz powinny być ustalone standardy - na przykład inaczej będziemy rozmawiać z klientami w sklepie odzieżowym, a inaczej z osobami w zakładzie samochodowym. Jednak są rzeczy uniwersalne dla każdej z branż.
3 Zasady
- Dobra obsługa
Bardzo ogólny punkt, przez który chcemy powiedzieć o rzetelnej i zgodnej reklamie, sprawnej pomocy, kulturze w rozmowie. Niezależnie od tego czy dana osoba dokonuje zakupu czy jedynie przyszła po radę – musimy się zachować profesjonalnie i postarać się z jak największą starannością. Nie kłam, kieruj się szacunkiem i empatią, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie, nawet jeśli będzie to generować niższe zyski. - Komfort w spotkaniu
O ile powinieneś być fachowcem w swojej dziedzinie, o tyle udanie, że nie czujesz się komfortowo przy spotkaniu może dodać trochę swobody przy spotkaniu. Przede wszystkim chodzi o to, abyś się nie wywyższał choćby przez używanie zbyt fachowego języka lub przerywanie, gdyż przewidujesz pytanie.
- Bezpośredni kontakt
Jeśli korespondujesz z klientem przez maile ważne, żeby odpowiadać na nie jak najszybciej, pamiętaj o umieszczaniu autopodpisu oraz zadbaj, aby odpowiedź była konkretna – nie za długa.
Pomimo kontaktu z klientem mailowo dobrze jest czasem do niego zadzwonić. W ten sposób masz szanse na budowanie relacji z klientem.
Podczas rozmowy nie odpowiadaj jedynie na pytania, a wyjdź z inicjatywą udzielenia informacji.
Teoria to jedno, praktyka to drugie, co by nie było pamiętaj, aby cały czas się szkolić w sprawach dotyczących kontaktu z klientem. Zdecydowanie ułatwi Ci to pracę, a osobom przychodzącym do Ciebie życie.