Artykuł

PAKIET ANTYKRYZYSOWY DLA GASTRONOMII

Prowadzisz restaurację? Podpowiemy Ci, jak przetrwać kryzys

Pandemia koronawirusa postawiła wszystkie firmy przed wielkim wyzwaniem. Dochody spadły do zera, a końca tej dramatycznej sytuacji nie widać. Jedną z branż, która najszybciej i najbardziej odczuła skutki pandemii jest gastronomia.

Gastronomia to bardzo nieprzewidywalny biznes, a jego powodzenie lub niepowodzenie zależy przede wszystkim od klientów. Jak się ratować gdy tych, zabraknie nagle z dnia na dzień?

Postanowiliśmy stworzyć „mini pakiet kryzysowy”, który- mamy nadzieję!- pomoże zmniejszyć restauratorom skalę strat.


 

  1. Bony/ vouchery-  Stwórz dla klientów bony, które będzie można zrealizować, gdy lokal znów będzie otwarty. Zabieg ten pozwoli Ci na utrzymanie płynności finansowej, a co za tym idzie możliwości uregulowania wszelkich bieżących opłat.
  2. Zarejestruj się w aplikacji- bądź na bieżąco i zgłoś swoją restauracje, aby ta znalazła się w  specjalnej aplikacji. Dzięki niej użytkownicy mogą opłacić posiłki dla Szpitali, które będą przygotowane właśnie w Twojej restauracji!

 

           Czytaj także: "Znaleźli sposób na uratowanie biznesu!"

 

-- Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych rozwiązań --

 

  1. Dostawa do domu-  obecna sytuacja wymaga dostosowania się to panujących warunków. Przetrwają te firmy, które mają największą zdolność adaptacji. Dlatego musisz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej firmy. Poinformuj klientów o możliwości dowożenia posiłków bezpośrednio do domu. Wiele osób chętnie skorzysta z tej opcji. I mimo, że nie pokryje to wszystkich kosztów, to na pewno pozwoli uniknąć wielkich strat
  2. Działaj lokalnie- pomagaj seniorom i osobom, które potrzebują pomocy w Twojej okolicy. Tym sposobem zyskasz przychylność osób, które z pewnością odwdzięczą się odwiedzając lokal gdy ten będzie już otwarty.
  3. Poszukaj partnerów biznesowych- reklama nie zawsze musi kosztować krocie. Pomyśl co chciałabyś uzyskać dzięki takiej współpracy. Większe zasięgi, więcej klientów, wspólne działania marketingowe? To paradoksalnie dobry moment, żeby dobrze zaplanować działania reklamowe Twojego biznesu.

           Sprawdź nową ofertę BSafer >> Napędź swój biznes <<

 

„To co pozwala przetrwać czas kryzysu i przezwyciężyć wszystkie trudności to - RELACJE - z zespołami, wynajmującymi, dostawcami i Klientami”- Krzysztof Kaliciński

 

  1. Strategia- Ustal ze swoją załogą WSPÓLNY plan działania. Jeśli pracownicy będą zaangażowani w pomoc w czasie kryzysu, możesz być pewien, że będą lojalni również w wtedy, kiedy wszystko wróci do normy.  Pomysły pracowników w takiej sytuacji mogą okazać się kluczowe, a ich wsparcie bezcenne.
  2. Rabat czynszowy - Ważne żeby z góry nie spisywać wszystkiego na straty i nie czekać na pomoc tylko ze strony państwa. Zacznij działać. Porozmawiaj z właścicielem lokalu, zaproponuj spłatę czynszu w ratach lub może odroczenie spłaty?

 


Masz ciekawy temat?

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Napisz do nas!

wspolpraca@bsafer.pl

Wyszukiwanie informacji w bazie danych