5 interesujących faktów o marce Toyota

 

Toyota specjalizuje się nie tylko w osobowych, ale też terenowych wersjach aut. Nie ma chyba rodziny, która kiedyś nie posiadałaby samochodu tej marki. To także najchętniej kupowany samochód na rynku wtórnym. Toyoty uznawane są bowiem za trwałe, niektórzy twierdzą nawet, że są wieczne. Świadczy o tym całkiem spora liczba starych aut tej marki znajdujących się nadal w użyciu. Nie każdy wie, że firma założona w 1918 roku przez Sakichi Toyodę nie produkowała samochodów, tylko warsztaty tkackie. Poniżej znajdują się kolejne informacje o Toyocie, które mogą okazać się zaskakujące.

1.      Toyoda, nie toyota.

Każdy kierowca wie, jak uruchomić toyotę, jak włączyć wycieraczki, czy jak uzupełnić płyn do spryskiwaczy, ale nie każdy wie, że na początku nazwa koncernu brzmiała Toyoda (przez d), od nazwiska jej założyciela. Jednak wraz z rozwojem firmy i planami wejścia na rynek europejski i amerykański postanowiono stworzyć logo, które sprawdzi się zarówno na rynku japońskim, jak i w Europie i Ameryce. W ogłoszonym konkursie zwyciężyła nazwa toyota.

2.      Pionier, a jednocześnie numer 1 w dziedzinie ekologii

Toyota jako pierwsza firma motoryzacyjna wyprodukowała model samochodu hybrydowego. Miało to miejsce już w 1997 roku, kiedy to napędzany przez dwa silniki – spalinowy i elektryczny model hybrydowej Toyoty Prius opuścił linię produkcyjną. Od wprowadzenia jej na rynek amerykański, hybrydy marki Toyoty są nadal najpopularniejsze w Stanach. Aż 75% wszystkich jeżdżących tam obecnie hybryd to właśnie Toyoty. Co więcej, firma została uznana przez Inter Mark Survey za najlepszą markę ekologiczną.

3.      40 milionów egzemplarzy!

Najpopularniejszy model Toyoty – Corolla to najlepiej sprzedający się typ samochodu na świecie. Statystyki mówią, że od 1966 roku Toyota produkowała i sprzedawała Corollę co 37 sekund, w 2013 roku już co 27 sekund. Od 2013 r. sprzedano 40 milionów tego modelu. Mimo tak dużego ruchu na rynku motoryzacji Corolla nadal utrzymuje się na pierwszym miejscu list sprzedażowych.

4.      Szczupłe zarządzanie, czyli eliminacja marnotrawstwa

Inżynierowie Toyoty to nie tylko twórcy niezawodnej marki samochodów, ale także systemów pracy poprawiających jakość i efektywność produkcji. W oparciu o zasady i narzędzia systemu produkcyjnego Toyoty stworzono model pracy znany już w przedsiębiorstwach na całym świecie pod nazwą Lean Management. Ta innowacyjna metoda zarządzania przedsiębiorstwem, nazywana też szczupłym zarządzaniem, kładzie nacisk na działania operacyjne i minimalizowanie potencjalnych strat, skupiając się głównie na usprawnianiu procesów i eliminacje marnotrawstwa.

5.      Lepsza od Coca Coli?

To chyba najbardziej zaskakujący fakt! Wydawać by się mogło, że najbardziej znanym produktem na całym świecie jest Coca Cola, tymczasem marka Toyoty jest od niej bardziej rozpoznawalna. Coca Cola podbiła rynki w 100 krajach, natomiast Toyota, dążąc do zapewnienia dostępu do swoich aut w najodleglejszych zakątkach świata, stworzyła swoje siedziby w 170 krajach! 

 

 

 

Czytaj więcej