About-banner

Informacje, które warto znać:

Połączenia telemarketingowe mają charakter komercyjny - oferują na przykład sprzedaż towarów i usług lub oferują możliwości biznesowe lub inwestycyjne. Jeśli nie jest komercyjny, zazwyczaj nie jest to połączenie telemarketingowe. Połączenia dotyczące windykacji, wycofywania produktów oraz zmiany terminów i przypomnień o spotkaniach zazwyczaj nie są telemarketingiem.

Możesz udzielić pozwolenia - i wycofać je.
Połączenia telemarketingowe mają charakter komercyjny - oferują na przykład sprzedaż towarów i usług lub oferują możliwości biznesowe lub inwestycyjne. Jeśli nie jest komercyjny, zazwyczaj nie jest to połączenie telemarketingowe. Połączenia dotyczące windykacji, wycofywania produktów oraz zmiany terminów i przypomnień o spotkaniach zazwyczaj nie są telemarketingiem.

Pozwolenie bezpośrednie:
Następuje kiedy Ty sam zgadzasz się na otrzymywanie połączeń marketingowych, na przykład, zaznaczając odpowiednie pole.

Pozwolenie pośrednie:
Pośrednie zezwolenie może opierać się na istniejącej relacji biznesowej. Na przykład, jeśli posiadasz bankową kartę kredytową, ten bank może zadzwonić do powiązanych osób.

Wycofanie zezwolenia:
Co ważne, możesz wycofać bezpośrednie lub pośrednie zezwolenie w dowolnym momencie na piśmie lub ustnie podczas rozmowy.

Jeśli poprosisz o zakończenie połączenia, telemarketer musi je zakończyć. Może zapytać, czy chcesz, aby oddzwonili. To twój wybór, czy udzielić tego zezwolenia.

Możesz zakończyć połączenie w dowolnym momencie. Jeśli otrzymasz połączenie bez Twojej zgody możesz powiedzieć: „Nie wyraziłem zgody na otrzymanie tego połączenia. Proszę usunąć moje dane osobowe ze wszystkich list marketingowych ze swojej bazy danych i nie dzwoń do mnie ponownie.”

Możesz również poprosić o informacje o firmie i złożyć skargę na temat tego połączenia - lub jakichkolwiek powtarzających się połączeń w panelu użytkownika w systemie BSafer.

Dzwoniący musi podać przydatne informacje natychmiast po rozpoczęciu połączenia. Telemarketerzy muszą podać swoje imię i nazwisko, pracodawcę oraz cel rozmowy. Muszą również powiedzieć, czy dzwonią w imieniu innej firmy.

Dzwoniący muszą dostarczyć więcej informacji, jeśli zostaną o to poproszeni. Jeśli zapytasz, osoba dzwoniąca do Ciebie musi podać dane kontaktowe jego pracodawcy, a jeśli dzwoni w imieniu innej firmy, dane kontaktowe tej firmy. Telemarketerzy muszą również podać szczegółowe informacje na temat miejsca, w którym można zadawać pytania i składać skargi.


Twój numer został wylosowany?

Należy zwracać szczególną uwagę na sposób, w jaki zwraca się do nas telemarketer. Jeśli użyje naszego imienia, nie pytając nas o nie wcześniej, jest to sygnał, że naszego numeru nie wylosował, lecz ma nasze dane osobowe.
Warto mieć na uwadze, że dane osobowe to nie tylko imię i nazwisko. To także numer telefonu i adres zamieszkania.


Możesz złożyć skargę, jeśli uważasz, że zasady zostały złamane.

Co dzieje się z Twoją skargą?

Wszystkie skargi są ważne i są rejestrowane w bazie skarg i dochodzeń w systemie BSafer. Informacje te pomagają zidentyfikować potencjalne problemy i podejmować działania w razie potrzeby. Po otrzymaniu skargi system BSafer zajmuje się bezpośrednio zaangażowanymi firmami w zakresie naruszenia ich zobowiązań. Jeżeli istnieją dowody na to, że naruszenia są poważne, trwające lub powszechne, system BSafer automatycznie zgłosi sprawę do odpowiednich organów prawnych.

Kary za naruszenie zasad mogą być bardzo poważne dla przedsiębiorstw.

Dołącz do rejestru BSafer - jest szybki, skuteczny i zaufany.

Zwracaj uwagę, do czego się zapisujesz
Sprawdzaj dokładnie co potwierdzasz podczas zapisów na newslettery, klikając w okienka, biorąc udział w konkursach lub akceptując jakiekolwiek zasady i regulaminy – ponieważ możesz godzić się na odbieranie połączeń od marketingowców.

Po prostu powiedz nie
Przejmij kontrolę. Jeśli otrzymasz niechciane połączenie telemarketingowe, poproś o usunięcie z listy połączeń.

Zgłoś naciągaczy
Zgłoś nadużycie w systemie BSafer, jeśli uważasz, że zasady zostały złamane.

Najlepszym sposobem ochrony przed oszustwami jest po prostu rozłączenie się z dzwoniącym. Nigdy nie należy podawać niezamówionemu dzwoniącemu żadnych informacji osobistych ani finansowych, dostępu do komputera ani danych karty kredytowej.

Informacje, które warto znać:

Jak rozpoznać połączenie telemarketingowe?

Połączenia telemarketingowe mają charakter komercyjny - oferują na przykład sprzedaż towarów i usług lub oferują możliwości biznesowe lub inwestycyjne. Jeśli nie jest komercyjny, zazwyczaj nie jest to połączenie telemarketingowe. Połączenia dotyczące windykacji, wycofywania produktów oraz zmiany terminów i przypomnień o spotkaniach zazwyczaj nie są telemarketingiem.

Pozwolenia dotyczące Twojej zgody na działania marketingowe:

Możesz udzielić pozwolenia - i wycofać je.
Połączenia telemarketingowe mają charakter komercyjny - oferują na przykład sprzedaż towarów i usług lub oferują możliwości biznesowe lub inwestycyjne. Jeśli nie jest komercyjny, zazwyczaj nie jest to połączenie telemarketingowe. Połączenia dotyczące windykacji, wycofywania produktów oraz zmiany terminów i przypomnień o spotkaniach zazwyczaj nie są telemarketingiem.

Pozwolenie bezpośrednie:
Następuje kiedy Ty sam zgadzasz się na otrzymywanie połączeń marketingowych, na przykład, zaznaczając odpowiednie pole.

Pozwolenie pośrednie:
Pośrednie zezwolenie może opierać się na istniejącej relacji biznesowej. Na przykład, jeśli posiadasz bankową kartę kredytową, ten bank może zadzwonić do powiązanych osób.

Wycofanie zezwolenia:
Co ważne, możesz wycofać bezpośrednie lub pośrednie zezwolenie w dowolnym momencie na piśmie lub ustnie podczas rozmowy.

Dzwoniący musi zakończyć połączenie, jeśli zostanie o to poproszony.

Jeśli poprosisz o zakończenie połączenia, telemarketer musi je zakończyć. Może zapytać, czy chcesz, aby oddzwonili. To twój wybór, czy udzielić tego zezwolenia.

Możesz zakończyć połączenie w dowolnym momencie. Jeśli otrzymasz połączenie bez Twojej zgody możesz powiedzieć: „Nie wyraziłem zgody na otrzymanie tego połączenia. Proszę usunąć moje dane osobowe ze wszystkich list marketingowych ze swojej bazy danych i nie dzwoń do mnie ponownie.”

Możesz również poprosić o informacje o firmie i złożyć skargę na temat tego połączenia - lub jakichkolwiek powtarzających się połączeń w panelu użytkownika w systemie BSafer.

Obowiązki telemarketera, Twoje prawo do informacji

Dzwoniący musi podać przydatne informacje natychmiast po rozpoczęciu połączenia. Telemarketerzy muszą podać swoje imię i nazwisko, pracodawcę oraz cel rozmowy. Muszą również powiedzieć, czy dzwonią w imieniu innej firmy.

Dzwoniący muszą dostarczyć więcej informacji, jeśli zostaną o to poproszeni. Jeśli zapytasz, osoba dzwoniąca do Ciebie musi podać dane kontaktowe jego pracodawcy, a jeśli dzwoni w imieniu innej firmy, dane kontaktowe tej firmy. Telemarketerzy muszą również podać szczegółowe informacje na temat miejsca, w którym można zadawać pytania i składać skargi.


Twój numer został wylosowany?

Należy zwracać szczególną uwagę na sposób, w jaki zwraca się do nas telemarketer. Jeśli użyje naszego imienia, nie pytając nas o nie wcześniej, jest to sygnał, że naszego numeru nie wylosował, lecz ma nasze dane osobowe.
Warto mieć na uwadze, że dane osobowe to nie tylko imię i nazwisko. To także numer telefonu i adres zamieszkania.


Jeśli telemarketer złamie zasady, zgłoś to!

Możesz złożyć skargę, jeśli uważasz, że zasady zostały złamane.

Co dzieje się z Twoją skargą?

Wszystkie skargi są ważne i są rejestrowane w bazie skarg i dochodzeń w systemie BSafer. Informacje te pomagają zidentyfikować potencjalne problemy i podejmować działania w razie potrzeby. Po otrzymaniu skargi system BSafer zajmuje się bezpośrednio zaangażowanymi firmami w zakresie naruszenia ich zobowiązań. Jeżeli istnieją dowody na to, że naruszenia są poważne, trwające lub powszechne, system BSafer automatycznie zgłosi sprawę do odpowiednich organów prawnych.

Kary za naruszenie zasad mogą być bardzo poważne dla przedsiębiorstw.

4 wskazówki, aby zmniejszyć liczbę niechcianych połączeń:

Dołącz do rejestru BSafer - jest szybki, skuteczny i zaufany.

Zwracaj uwagę, do czego się zapisujesz
Sprawdzaj dokładnie co potwierdzasz podczas zapisów na newslettery, klikając w okienka, biorąc udział w konkursach lub akceptując jakiekolwiek zasady i regulaminy – ponieważ możesz godzić się na odbieranie połączeń od marketingowców.

Po prostu powiedz nie
Przejmij kontrolę. Jeśli otrzymasz niechciane połączenie telemarketingowe, poproś o usunięcie z listy połączeń.

Zgłoś naciągaczy
Zgłoś nadużycie w systemie BSafer, jeśli uważasz, że zasady zostały złamane.

PAMIĘTAJ:

Najlepszym sposobem ochrony przed oszustwami jest po prostu rozłączenie się z dzwoniącym. Nigdy nie należy podawać niezamówionemu dzwoniącemu żadnych informacji osobistych ani finansowych, dostępu do komputera ani danych karty kredytowej.