Artykuł

Korzystasz z kuriera DPD?

Uważaj na takie maile!

Maile z informacją o tym, że „przesyłki nie udało się dostarczyć” przychodzą rzekomo od firmy kurierskiej DPD. I choć taka wiadomość wydaje się prawdziwa na pierwszy rzut oka, to kryje się w niej kilka szczegółów sugerujących, by jednak zachować ostrożność.

Przykład takiego maila podał portal dobreprogramy.pl, poniżej przedstawiamy jego treść:

Zawartość jest napisana poprawnie i zawiera informacje wyglądające na wiarygodne. Zwróćmy jednak uwagę na adres maila. Od razu wydaje się być co najmniej dziwny, dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy potwierdzić jego autentyczność, kontaktując się z bezpośrednio z firmą.

Następną rzeczą, która powinna zwrócić naszą uwagę to dodatkowe opłaty za ponowną próbę doręczenia. Korzystając z usług przewoźnika DPD wiemy, że takiej opłaty nie ma. Poza tym, tę informację, również możemy zweryfikować w dziale obsługi klienta. 

Do wiadomości załączone są dwa linki, kierujące do fałszywych bramek z płatnością.

Cały zamysł akcji z mailami skupia się więc na tym, żeby użytkownik kliknął w załączniki, dzięki którym oszust będzie mógł wykraść dane do konta.

Firma DPD również ostrzega przed oszustwem na swojej stronie internetowej, gdzie czytamy:

 

Czytaj również:

 Jak sprawdzić czy strona jest fałszywa?

 #5 błędów przez, które tracimy pieniądze

 Sztuczki socjotechników

Wracamy do domu, a po drodze ONE! Mamy na to wpływ?


Masz ciekawy temat?

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Napisz do nas!

wspolpraca@bsafer.pl

Wyszukiwanie informacji w bazie danych